9 Ekim 2014 Perşembe

Berdücesi - 1962 / Cahit Zarifoğlu

...

Sonuç zavallı ilkbahar giyotinleri

Güneşin ilgisiz damarlarıyla yapayalnız bir keder
Sendeki Santa Lucia gözleri
Benimkisi Harzemşah

c

Saygılı dudaklarınla yarıştım
İnce bir ilgi yaşadım kıvranışlarında
Gözlerinde harikulade yaş bulutları
Yürek safındayım sen bin mil uzaktan koska

Göz değil aşk

Aşk değil bin çeşit göz

Bunca çıldırdım hem ilgisiz 

Koridor görüp ölüyordum
Çizmeli tülbentli kız
Saçlarında yirmi yedi yıl lodos

Laleliden otobüse biniyor

Kim bilir nerede oturuyor
Her çizgisi ezmeyle bilenmiş
Üç aziz bakışını yakaladım
Bin yıldır cephane taramış

Hep blek börd bir gözdeyiz

Sıra kimin
Benimse - rölans.

Cahit Zarifoğlu



Santa Lucia geleneksel bir italyan (napoli) halk şarkısıdır. Şöyle bi şarkıdır:



Olmazsa şurdan da dinlenir:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f0/Napolitano.OGG

Harzemşah dendiğinde aklıma Celalettin Harzemşah geliyor. Harezmşahlar devletinin son hükümdarı. Bir türk devleti. Bayrağı siyah, sadece siyah. Şunun gibi:

Mesela şurda da çok siyah var: 

Sendeki Santa Lucia gözleri
Benimkisi Harzemşah

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder