20 Aralık 2011 Salı

Polonya D tipi vize

İnternetten okuduğum yorumlar vize başvurumun kolay olacağına işaretti. Ama bu kadar da kolay olacağını düşünmemiştim!

Varşova'ya erasmus için gidiyorum. Galiba vize sürecinin bu kadar kolay olmasının sebebi bir program çerçevesinde gidiyor olmam.

Önce konsoloslukta yazanları da dikkate alarak belgeleri toplamaya başladım:
Pasaport+ pasaportun 1,2,3,4 ve son 2 sayfasının(59,60) fotokopisi
Letter of acceptance aslı+ 1 kopyası
Öğrenci belgesi
Seyahat sigortası aslı(geri veriyorlar)+1 kopyası
Erasmusa seçildiğime, hibeli olduğuma ve hibe miktarıma dair yazının aslı
Uçak rezervasyonu
2 adet vize fotoğrafı
1 adet pasaport fotoğrafı

yukarda yazan belgelerin haricinde daha nice belge götürdüm; yok efendim transkript, babamın maaş bordrosu, nüfus kayıt örneği, ikametgah falan filan ama bunların hiçbirine ihtiyaç yokmuş sade yukarıda yazdıklarım vize almak için yeterliymiş.. eksta belgeleri almak bi tarafa bakmadılar bile.

Sonra konsolosluğun internet sitesinden online randevu aldım. Randevu saatin kaç olursa olsun hiç önemi yok; randevu almış olman yeterli.Vize basvuruları sabahdan öğlen 1'e kadar kabul ediliyor. Aldım randevuyu bugüne(20.12.2011-salı), gittim sabah dokuz buçukta konsolosluğa. Konsolosluk maslak'ta İTÜ durağının hemen karşısında Giz-2000 plazanın 4. katında. Plazanın dışında önumde 2 kişi vardı 20 dakika bekledim sonra içeri aldılar içeride de sıradakileri bi 10 dakika bekledim sıra bana geldi; kadın tatlı türkçesiyle sıradan alayım lütfen dedi, dikildim karşısına belgeleriniz lütfen dedi, belgelerim lütfen dedim..

Neyse belgeleri verdim.. kadın uğraştı, damgaladı, imzaladı, sonunda bana bi makbuz uzatıp demesinmi; cuma günü bu makbuzla gelin vizeniz hazır olur! bugün günlerden salı. cuma?... 3 gün sonra olan cuma mı dedim. Evet dedi 3 gün sonra gelin vizeniz hazır olur. Senin türkçene kurban....

Velhasıl eğer tüm belgeleriniz hazırsa Polonya vizesi 3 gün içinde çıkıyor. Tabi ben erasmus için gideceğim için bu da etkili olmuş olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder