6 Aralık 2013 Cuma

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM)

TİM bölgesel ve sektörel bazda faaliyet gösteren 60 İhracatçı Birliğini, 26 ihracatçı sektörü, ihracatçılara ve İhracatçı Birlikleri'ne hizmet veren 13 Genel Sekreterliği ulusal ve uluslararası düzeyde temsil etmektedir.

Ne yapar?
Tim herşeyden önce Türk ihracatçı birliklerinin bir üst meclisidir. Bu sebeple TİM ulusal ve uluslararası alanda bu ihracatçı birlikleri temsil eder.

Türkiye içinde faaliyet gösteren ihracat birlikleri arasında koordinasyonu, iletişimi sağlar.

Tim her ayın ilk günü aylık ihracat verilerini basın aracılığıyla kamu oyuna açıklar.

İhracatçıların sorunlarının belirlerlenmesi ve bu sorunların çözüm yollarının belirlenmesi için yılda iki kez Genişletilmiş Başkanlar Kurulu Toplantıları düzenler.  Bu toplantıya dış ticaretle alakalı tüm paydaşlar katılır.

Türk ihracatçısının ufkunu açacak uluslararası ticaret fuarlarında aktiviteler düzenler.

Dış ticaretle alakalı aylık, çeyreklik ve yıllık raporlar yayınlar.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * 

Meclisin organları; Genel kurul, Yönetim kurulu, Genel sekreterlik, Denetim kuruludur.

TİM başkanı genel kurul tarafından seçilir.

Mehmet Büyükekşi TİM başkanıdır. Büyükekşi ayrıca Türk Eximbank Yönetim Kurulu Üyesi, THY Yönetim Kurulu Üyesi, İSO Meclis Üyesi, İstanbul Kalkınma Ajansı Yönetim Kurulu Üyesi, İstanbul Deri ve Deri Mamülleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi, Enerji Verimliliği Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Ziylan Şirketler Grubu Genel Koordinatörü olarak görev yapmaktadır.

TİM 5910 sayılı kanun ile kurulmuştur.(1) Kanunda meclisin kurulma amacı "ihracatçıları örgütlendirmek ve işbirliğini geliştirmek suretiyle ihracatı artırarak ekonomik gelişmeye katkıda bulunmak" olarak belirlenmiştir.

TİM ekonomi bakanlığı ile ilişkilidir. Özel bütçeli bir Kamu tüzel kişisidir.

Merkezi İstanbul'dadır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder